از دوردست‌های تبعید

تبلیغاتــــ advertising

آخرین مطالب سایت از دوردست‌های تبعید


سپاهان درب
علم کوه معروف به آلپ ایران
نشانی پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور
گرانترین چک تاریخ فوتبال برای انتقال نیمار
فرهنگ و کار فرهنگی مانند بسیاری امور دیگر از دستبرد بشر قشری‌نگرِ امروز دور نمانده است. این پدیده نیز به مانند امور دیگر در حصار تنگ تمایلات نفسانی بشر محدود گشته است. ما آن را هم تقلیل دادیم. آن را تنها در دایره آنچه „لذت„ را برای ما به ارمغان آورد تصویر کردیم. کار فرهنگی عمدتاً در چارچوب توسل به هنرهای بی‌هنرِ جدید و بکارگیری ابزارهای مادی تعریف گشت تا شاید از این طریق و به این بهانه جوامع غربزده‌ای که نمیتوانند از  سنت دینی خویش جدا گردند از قافله‌ی دامن زدن به غفلت بشر عقب نمانند.
با این نگاه کار فرهنگی همان ارضای نفسانیات و کسب لذت است منتها با ظاهری متعهدانه‌تر! در این نگاه دیگر جلسه اخلاقِ اساتید اخلاق کاری فرهنگی محسوب نمی‌شود زیرا او فیلم نساخته٬ آلبوم موسیقی روانه بازار نکرده٬ برنامه تلویزیونی تولید نکرده است تا میل‌ها و هواهای بشر را پاسخ گوید و به او لذتی زودگذر بدهد. آن جلسه اخلاق کار فرهنگی نیست زیرا برای بهره از آن باید از تعلقات دنیوی رهیده شوی؛ و این برای انسان جدید یعنی مرگ. کار فرهنگی یعنی ایجاد سرگرمی برای بشر٬ یعنی پذیرفتن هر آنچه میتواند به انسان لذت بدهد. اگر کار فرهنگی به معنیِ توجه انسان‌ها به وحدت و دوری از کثراتِ عالم باشد٬ ما آن را پس می‌زنیم زیرا با نیازهای نفسانی ما همخوانی ندارد. هرکس هر حوزه‌ای را که مورد پسند نفس خویش دید آن را مصداقی برای کار فرهنگی می‌داند حتی اگر آن عمل٬ نقد فیلم باشد!
غایت این کار فرهنگی غفلت تام بشر و نیز دوری او از حقیقتی است که در هیچیک از این هنرهای تهی اما پرمدعا نمی‌گنجد و بلکه موجب قلب آن می‌گردد. فرهنگ و کار فرهنگی را خود با دست خود تقلیل دادیم و خرد و سطحی کردیم و اکنون خود نیز گیج و سرگردان میان میدان ایستاده‌ایم بدون اینکه به سوی حقیقت رو کنیم. هنوز هم با لجبازی کودکانه‌ای راه هدایت جامعه را از مسیر هنرهای جدید میبینیم و هنوز هم والاترین اهدافمان در برگزاری „عمار„ و دور ریختن هزاران صفحه کاغذ به نام „نشریه„ و نقد فیلم‌های جشنواره خلاصه می‌شود. 
ما تا زمانی که در وضع اکنون خود تفکر نکنیم و نسبت خود را با بسیاری از پدیده‌های پیرامونی خود روشن نکنیم همچنان اهداف و راهی که باید برویم را در هیاهوی دور خود چرخیدن‌ها و به جایی نرسیدن‌ها گم می‌کنیم. با این وضع٬ تلاش برای هدایت جامعه حاصلی جز کارهایی سطحی و موقتی و بدون حاصل در برندارد و بیشتر از هر چیز موجب بسط همان چیزی می‌شود که برای محو و زدودن آن وارد میدان گشته‌ایم.

خرید بک لینک


بخش نظرات براي پاسخ به سوالات و يا اظهار نظرات و حمايت هاي شما در مورد مطلب جاري است.
پس به همين دليل ازتون ممنون ميشيم که سوالات غيرمرتبط با اين مطلب را در انجمن هاي سايت مطرح کنيد . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نيز نظري براي اين مطلب ارسال نماييد:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
i> http://pnuna.avaxblog.com/
  • http://wp-theme.avaxblog.com/
  • http://niushaschool.avaxblog.com/
  • http://miiniikatahamii.avaxblog.com/
  • http://sheydaw-amirhoseiwn.avaxblog.com/
  • http://akhbar-irani.avaxblog.com/
  • http://tanzimekhanevadeh.avaxblog.com/